”YES! -jag lyckades! YES! -jag lyckades igen! ..och igen! ..och IGEN!”

 

..finns det något som ger så mycket glädje & mersmak?

Finns det något så betungande som att behöva ”ge upp” för att börja om på måndag.. IGEN”.

 

”Been there – done that..”

 

Jag kan knappt uppskatta HUR många ”jag startar på måndag” jag har haft i min bantningskarriär.

 

Måndag-torsdag var det all-in enligt den rådande dietens regler som gällde; motiverad, petnoga med maten, promenerade, sprang eller gympade & kände mig som hälsan själv.. och sen kom helgen. Jag visste innerst inne egentligen vad som skulle hända, men jag hade på något sätt redan kapitulerat – jag kunde ju starta om på måndag.

”Jag börjar på måndag”-hjulet!

Sen följde en frossa-helg (fre-lör-sön) med ”fritt fram” – minst sagt. Och det skulle ”passas på” (jag behövde ju ladda inför måndag, för DÅ var det nya krafttag! (igen)).

På söndagskvällen svullen som en ballong, ont i magen, småkrasslig, och såklart frustrerad över att hälsohjulet inte bara kunde rulla på & fungera! Av – på, av – på.. Var det svårt att inte bara GE UPP?!

 

Upp som en sol och ner som en pannkaka?

Du vill droppa ett antal kg, hittar en passande diet, kosthållning eller ”quick-fix-metod” & är tokmotiverad! All-in direkt!.. +100% mer träning.

Efter 3 veckor blir du sjuk, skadad, eller tappar helt enkelt motivationen – ger upp, frossar på allt du gått miste om, och tänker att du kan börja om på måndag igen. Kanske tar du tillfället i akt & passar på att testa en annan diet, kosthållning eller ”quick-fix” då den förra kändes för krånglig.”

 

#1 VETSKAPEN; Du KAN faktiskt kliva av AV- & PÅ-HJULET en gång för alla, nå hälsoframgångar & hitta balansen mellan kost, träning, vardag, helg, ”unna” sig & ”lyxa” till det!

 

#1 TIPSET; Skapa dig nya & förbättrade vanor (och låt det få ta tid!)

Slopa tankar som ”all-in”, måndag” & ”börja om”.

Börja med något litet, som gör stor skillnad – men som ändå är tillräckligt överkomligt för att fortsätta göra igen och igen och igen.. tills det tillslut är din uppdaterade, förbättrade, nya VANA!

Gör sedan samma sak igen.. och igen.. och igen!

 

 

#1 FRÅGAN; Vad kan DU göra för förändring som skulle göra skillnad & även ge DIG känslan av; ”YES, jag lyckades!”

 

#1 PEPPET; INGET steg är för litet för att ”gillas” och uppmärksammas, se dig själv lyckas & TA DET TILL DIG. LYFT dig själv. Var din egen bästa coach och uppmärksamma dig själv med ett stort, fett ”YES!!”

 

#1 TANKEN; Små steg fram är också fram-steg, hastigheten spelar mindre roll. Nya vanor tar tid, ha tålamod – se till att att din nya, förbättrade vana faktiskt är här för att stanna!

Varje litet framsteg ger en ”YES!”-känsla!

..och en ”YES!”-känsla ger förstås; mersmak!

 

#1 SISTA ORDET;

 

Mer WOW! YEY! & JAG-ÄR-SUPERduperGRYM! – till oss alla!

 


0 kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *