Med ”framgångsrikt hälsosam” menar jag inte ”bli-smal-express med ren svältkur” utan snarare långsiktigt välmående, trivas i sin egen kropp, energi, ork, stark, frisk & kry.

 

”Ha i åtanke att bli-smal-bli-smalare-bli-smalast! – är ett nutidens ideal, inte ett mått på hälsostatus eller per automatik lika med ”hälsosam, trivas i sin egen kropp, energi, ork, stark, frisk & kry”.”

 

Så hur lyckas man med långsiktig framgång i sin hälsostatus om man då är en helt vanlig Svenssonperson, med helt vanliga Svenssonvanor, som lever ett helt vanligt Svenssonliv?

 

Alltså: hur pressar man in lite mera hälsoframgångar i en kanske redan stressig vardag bland arbete, hämtningar & lämningar, husrenovering, bilreparationer, vardagssysslor & fredagsmys?

 

> PLANERING – can’t tell you enough.. och såklart – vad är en planering om man ändå lägger den i lådan..?

> GÖR plan – FÖLJ plan. Skriv upp den (och nej, ”jag har den uppskriven här i mitt huvud” gills inte) – det blir snabbt en enda röra och tillslut kommer man på sig själv med att fundera mer över vad man nu hade för plan – än att lägga energin på att faktiskt göra något AV den.. eller är det bara jag?

 

”Var realistisk, tänker du direkt ”jag börjar på måndag” (och sen frossar mer eller mindre hela helgen för att ”ladda” upp) & upprepar detta vecka efter vecka – så kanske förändringen är liiite för stor – skala ner.”

 

Man måste verkligen inte gå all-in, allt eller inget – små steg är också steg. Att nå mål ger lyckokänslor & ett litet mål är också ett mål! 😉

 

Vet du inte var du ska börja, vad du vill uppnå, eller hur du ska göra – börja där skaffa kunskap.

Vet du redan vad du vill uppnå, hur du ska göra, vad dina utmaningar är – gör en handlingsplanfölj den.

 

Är det måndag idag? Inte? Toppen! – en perfekt dag för att börja!

 

 

 

 

 

 

 

 


0 kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *